میناکاری روی گلدان برجسته
نوشته شده توسط : b.gholami

 باید از میناکاری به عنوان یکی از بهترین هنرهای اصیل ایرانی یاد کرد که از قدیم الایام برای زیباسازی و تزیین خانه ها استفاده می شده است. میناکاری ترکیبی از رنگ های زیبا و درخشان بر روی فلزاتی مانند مس، طلا و نقره است که البته این هنر روی سرامیک نیز انجام می شود. این هنر بر روی ظروف و زیور آلات با نقوش اصیل ایرانی بسیار زیبا دیده می شود.خرید گلدان میناکاری به لینک مربوطه مراجعه کنید.

مینا فیروزه ای است که بسیاری آن را رنگ بهشتی می دانند اما البته از رنگ های دیگری مانند قرمز، زرد و سبز برای زیباتر شدن این اثر هنری استفاده شده است. امروزه که هنر میناکاری روز به روز رواج یافته است، از ظروف میناکاری بیش از پیش در دکوراسیون منزل استفاده می شود که در واقع کمک زیادی به زیباسازی منزل می کند.

این گلدان تزیینی فوق العاده زیبا روی مس میناکاری شده است. این گلدان 16 سانتی برای دکور منزل مناسب است و البته می توانید از آن به عنوان گلدان گل های طبیعی و گل های مصنوعی تزیینی استفاده کنید.

نگهداری یک دسته گل در یک گلدان زیبا هدیه ای است که این محصول برای شما به ارمغان می آورد. گلدان میناکاری شده دست هنرمندان اصفهانی با درخشندگی خاص و کنده کاری های خاطره انگیز زیبایی منزل شما را برجسته کرده و فرصت مناسبی را برای نگهداری دسته گل های شما فراهم می کند. ساختار مسی این محصول طرح گلدانی و لبه های دولبر آن با جلوه ای خاص و همچنین کیفیت مناسب و مقاوم در برابر رطوبت، علاوه بر تزئین ویترین منزل شما با یک هنر دستی و سوغاتی اصیل ایرانی، در انواع کاربردها قابل استفاده است. بادوام برای خریدار این محصول.خرید گلدان میناکاری کلیک کنید .

گلدان میناکاری

رنگ روی این گلدان مینای لزج است. این محصول میناکاری دو منظوره (تزیینی، کاربردی) با ارتفاع 16 سانتی متر، دهانه 6 سانتی متر، قطر زیره 4.5 سانتی متر و وزن 140 گرم می باشد.

میناکاری، میناکاری یا میناکاری هنری است که قدمتی در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می شود. امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می شود، اما می توان آن را روی طلا، نقره و سرامیک نیز انجام داد. طلا و نقره تنها فلزاتی هستند که در ترکیب با مینا اکسید نمی شوند، بنابراین اجازه می دهند طرح با جزئیات و با بیشترین شباهت روی مینا اجرا شود، در حالی که میناهای مسی این کیفیت را ندارند.نزدیکترین معنای لغوی مینا آسمان آبی است.

مینا اثری هنری است که در آن نقوش مختلفی معمولاً با قلم سفید بر روی ظروف مسی، نقره ای و طلایی حک می شود. رنگ زمینه زیر نقوش معمولاً آبی، سبز و گاهی قرمز است که اگر با چشم هنر به فضای داخلی ظروف لعابی بنگریم، ما را به یاد گستره آبی زیبای آسمان می اندازد. شاید به همین دلیل است که نام این هنر را مینا کاری می نامند.

زمینه میناکاری

میناکاری هنری با قدمت حدود پنج هزار سال است که برای زیباسازی زیور آلات و ظروف مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. این هنر تلفیقی از آتش و خاک است که با هنر نقاشی آمیخته شده و نقش های زیبایی خلق می کند. به گفته برخی کارشناسان، پس از مقایسه میناهای بیزانسی با آثار ایرانی، این هنر در ایران شکل گرفت و سپس به کشورهای دیگر رفت. البته آثار باستانی در اروپا یافت شده که سابقه بسیار طولانی دارند. به عنوان مثال شش حلقه طلا مربوط به قرن سیزدهم قبل از میلاد در قبرس یافت شد که نمونه ای از مینای خاتم کاری شده است .همچنین مجسمه معروف زئوس که در یونان یافت شده به پانصد سال قبل از میلاد می رسد.





:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: